Event

AI in marketing en communicatie

Ben je nog relatief onbekend met, maar wel nieuwsgierig naar hoe AI je kan helpen bij je marketing en/of communicatiewerkzaamheden? In dit online event praten we je bij over de mogelijkheden.

Startdatum

Dinsdag 24 oktober 2023

Tijden

15:00 - 16:30 uur

Locatie

Online via Zoom

Investering

Regulier tarief: €99 (excl. btw)
Ledentarief: €49 (excl. btw)
Studententarief: €10 (excl. btw)

    De opkomst van AI-tools als ChatGPT, Bard en Midjourney gaat razendsnel. Deze tools kunnen het werk van marketing- en/of communicatiemedewerkers enorm vergemakkelijken, bijvoorbeeld bij het schrijven van teksten, het genereren van beelden, onderzoek en data-analyse.

    Tijdens dit online event geeft Cultuurmarketing docent Laurens Vreekamp je een introductie in de mogelijkheden van AI en de overwegingen die je kan maken bij de inzet ervan. Daarnaast hoor je van Kjeld Hooijmaijers hoe AI-tools in de praktijk gebruikt kunnen worden bij marketing en communicatie werkzaamheden.

    Doelgroep

    Dit online event is geschikt voor marketingcommunicatie professionals in de culturele sector die nog geen of weinig ervaring hebben met de inzet van AI-tools. De sessie wordt opgenomen en deelnemers ontvangen de opname na afloop.

    Wil je direct aan de slag met de basistechnieken, zodat je AI kan inzetten voor (het optimaliseren van) marketingcommunicatiewerkzaamheden? Dan raden we je aan de eendaagse training ‘Efficiënter werken met AI‘ te volgen.

    Sprekers

    Laurens Vreekamp is journalist, trainer, design thinker en oprichter van de Future Journalism Today Academy. Voorheen was hij News Lab Teaching Fellow voor Google en docent-onderzoeker User Experience Design aan de School voor Journalistiek in Utrecht. In 2022 kwam zijn boek over AI en machine learning uit: The Art of AI.

    Kjeld Hooijmaijers is werkzaam als marketeer bij Theater de Bussel in Oosterhout. Vanuit persoonlijke interesse experimenteerde hij met AI, wat leidde tot verdere verkenning van de professionele toepassingen ervan binnen marketing- en communicatiewerkzaamheden. Met praktijkervaring in verschillende tools is hij aanjager van het gesprek en het gebruik van AI binnen de organisatie.