Inspiratiemiddag
Culturele organisaties merken dat er als gevolg van de coronacrisis momentum is om publiek om donaties te vragen. Veel vaste bezoekers willen juist in crisistijd graag bijdragen aan de instelling waar zij zich mee verbonden voelen. Tijdens deze bijeenkomst wisselen we samen met fondsenwervers, marketeers en relatiemanagers ideeën en ervaringen uit over donateurswerving in crisistijd.
Bij deze inspiratiemiddag delen experts uit de goeden doelensector en vakgenoten uit de cultuursector hun visie en ervaringen over het initiëren van campagnes in crisistijd. Daarbij komen de volgende onderwerpen aan bod:
Als strateeg bij WWAV, een bureau voor non profits, heeft Ard Lok ervaren dat er juist in crisistijd veel kansen zijn om donateurs te werven. Aan de hand van enkele modellen vertelt Ard wat organisaties kunnen doen om donateurs te werven en te betrekken, en gaat hij in op het belang van een goede boodschap die mensen enthousiasmeert om bij te dragen aan een organisatie.
Sinds haar aanstelling als directeur bij Stichting Het Vergeten Kind werkt Margot Ende aan samenwerking en integratie van programma, marketingcommunicatie en fondsenwerving. Hierdoor was de organisatie bij aanvang van de coronacrisis wendbaar en ontwikkelden ze binnen enkele weken meerdere succesvolle projecten en campagnes. Margot Ende deelt haar visie op donateurswerving in crisistijd en gaat in op het belang van leiderschap en een relevante boodschap.
In tijden van corona zijn er minder mogelijkheden om (grote) events te organiseren voor vrienden en donateurs, maar er zijn nog genoeg andere manieren om donateurs te betrekken. In deze interactieve sessie deelt Marischka Leenaers tips en ideeën om je netwerk van donateurs betrokken te houden en zelfs te laten groeien, en als organisatie ook te leren van je gevers.
In deze sessie geeft Jeroen de Rooij van Mobile Interaction Company allereerst een korte presentatie. Hij vertelt over hoe je contactmomenten met publiek kan gebruiken voor een donatievraag en over de kansen die er liggen om donateurswerving te integreren met de online programmering die veel instellingen momenteel aanbieden als gevolg van de coronacrisis. Daarna is er gelegenheid tot het stellen van vragen over digitale donateurswerving.
Een goede propositie biedt nieuwe en huidige donateurs waarde en erkenning voor hun bijdrage, en biedt tegelijkertijd niet teveel maar ook niet te weinig. In deze sessie wissel je ideeën en vragen uit met Menno Tummers, hoofd development bij het Prins Bernhard Cultuurfonds.
Deze prijzen zijn exclusief BTW.
ACMC lid? Stuur dan een mailtje naar [email protected].
Deze bijeenkomst is geschikt voor fondsenwervers, marketeers en relatiemanagers werkzaam in de kunst- en cultuursector.
Deze inspiratiemiddag vindt vanwege de oplopende coronabesmettingen online plaats.