Workshop

E-mailmarketing voor gevorderden

Scoor met e-mailmarketing

Ben je bekend met de basisprincipes van e-mailmarketing en wil je een verdiepingsslag maken in jouw kennis en vaardigheden, met betere resultaten tot gevolg?

Startdatum

Dinsdag 10 mei 2022

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Theater Kikker (Ganzenmarkt 14, Utrecht)

Investering

Regulier tarief: €375 (excl. BTW)
Ledentarief: €275 (excl. btw)

    E-mailmarketing is een divers vakgebied. Naast het versturen van nieuwsbrieven worden er steeds meer relevante actiecampagnes opgezet, ondersteund door slimme segmentatie en uitgekiende mailflows. Ook is er toenemende aandacht voor e-mail als versterkende factor bij omnichannel campagnes.

    In de basisworkshop ‘scoor met e-mailmarketing’ ga je in vogelvlucht door de belangrijkste succesfactoren van e-mailmarketing, waarbij veel aandacht wordt besteed aan de inzet van nieuwsbrieven. Ben je er klaar voor om jouw horizon te verbreden? Wil je meer weten over de inzet van effectieve actiemails, het genereren van meerwaarde uit servicemails en inspiratie opdoen voor nieuwe mailflows?

    Na afloop van deze workshop e-mailmarketing voor gevorderden ken je de toegevoegde waarde van e-mailmarketing in relatie tot andere kanalen. Je kan deze meerwaarde en resultaten van een campagne onderbouwen. Daarnaast kan je, alleen of met anderen, een effectieve e-mailcampagne van begin tot eind uitdenken. Kortom: je wordt een betere initiatiefnemer en/of sparringpartner bij het vaststellen van nieuwe campagnestrategieën.

    Inhoud

    De volgende onderwerpen maken onderdeel uit van het programma:

    • Analyse van jouw database: welke informatie zit erin en wat kan je ermee?
    • A/B testen, segmenteren en personaliseren (+ een introductie tot conversion rate optimalization (CRO))
    • Leer kritisch nadenken over volume en budget: wat levert testen en optimalisatie je nu eigenlijk op?
    • Omnichannel denken: hoe e-mailmarketing zich kan verhouden tot andere kanalen

    Daarnaast is er uiteraard ruimte voor het inbrengen van jouw eigen vraagstukken die we gezamenlijk zullen uitdiepen.

    Datum

    Deze workshop vindt plaats op 10 mei 2022 (10:00 – 16:30) in Theater Kikker in Utrecht. Het is niet mogelijk de training online te volgen.

    De studiebelasting is 6,5 uur aan lesuren en ca. 1 uur huiswerk.

    Prijzen

    Deze prijzen zijn exclusief BTW.

    Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen.

    meld je aan

    Doelgroep

    De workshop is geschikt voor ervaren online marketeers die verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. Voor deelname aan deze workshop wordt verondersteld dat je bekend bent met de basiskennis rondom e-mailmarketing en praktijkervaring hebt m.b.t. het versturen en analyseren van e-mails. Daarnaast wordt deelname afgeraden voor marketeers met een database met minder dan 5.000 e-mailadressen, omdat een redelijk volume in jouw voordeel werkt als je wilt gaan A/B testen en optimaliseren.

    Wil je eerst de basis in de vingers krijgen en meer leren over effectieve nieuwsbrieven? Volg dan de workshop ‘scoor met e-mailmarketing’ (online of op locatie). Als je twijfelt welke workshop voor jou van toepassing is, adviseert het Cultuurmarketing team je graag.

    Docent

    Ruben Zantingh-Bozic is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing en sinds 2014 zelfstandig Online Marketeer & Strateeg, voor zowel de kleine startup als grote corporates. Hij is al jarenlang verbonden aan Cultuurmarketing als docent en expert op het gebied van e-mailmarketing. Ook is hij vast jurylid voor de jaarlijkse E-mail Awards van de DDMA.