Workshop
In deze workshop over SEO (Search Engine Optimization) leer je over de beste strategieën om online goed vindbaar te zijn én te blijven. Google verandert namelijk regelmatig het algoritme, maar de basisprincipes blijven grotendeels gelijk.
Tijdens deze workshop krijg je handvatten om de juiste tactiek te bepalen om content van jouw culturele instelling onder de aandacht te brengen. Het is bijvoorbeeld niet de beste strategie voor culturele organisaties om te scoren op zoekwoorden over een bepaalde artiest of maker: bij populaire artiesten is er zodanig veel concurrentie aanwezig dat het lastig is om op korte termijn een hogere positie te verkrijgen. Bij makers in de niche kan je jezelf afvragen of het zin heeft om te investeren in SEO, omdat hier weinig zoekverkeer op aanwezig is.
Tijdens de workshop ga je aan de slag met een effectieve strategie die past bij jouw doelstellingen. Goed om te weten is dat SEO niet alleen een technisch vakgebied is: content en gebruiksvriendelijkheid van je website zijn minstens zo belangrijk. Daarom leer je ook meer over copywriting en een goede navigatiestructuur van jouw website.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Let op: deze workshop richt zich op het verbeteren van de vindbaarheid in de organische (oftewel onbetaalde) resultaten van Google. Dat betekent dat adverteren via Google Ads/Grants (SEA) slechts beperkt aan bod komt.
Data:
• dinsdag 6 februari 2024 (9:30 – 13:00 uur)
• donderdag 8 februari 2024 (9:30 – 13:00 uur)
Locatie: online via Zoom
Studiebelasting: 7 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk
Investering:
• 559 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 309 euro (excl. 21% btw) voor leden
Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. De online training wordt opgenomen en deelnemers ontvangen de opnames na afloop van beide workshopdagen.
Liever trainen op locatie? Op vindt deze workshop plaats in Utrecht.
Deze workshop maakt onderdeel uit van de : een bundel van 6 praktische workshops waarin je de vaardigheden aanleert voor een effectieve online strategie.
De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger. Deze bundel wordt zowel als aangeboden.
Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, die de online vindbaarheid en conversie van hun website willen verbeteren. Het gebruiken van het CMS van je website en basiskennis van Google Analytics wordt aangeraden. De workshop richt zich op de basis van een effectieve SEO-strategie: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.
De workshop wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketingbureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector.
Heldere uitleg en een fijne docent. Deze training is zeker aan te raden voor iedereen die er voor wil zorgen dat zijn website beter gevonden wordt in Google.
Lesstof waarmee je je online aanwezigheid naar een hoger plan kunt tillen, die je bovendien meteen in praktijk kunt brengen!
Een fijne cursus met een heldere uitleg, je gaat ook echt aan de slag met je eigen pagina waardoor je meteen de vruchten plukt van deze SEO cursus.