Doelmeting & e-commerce in Google Analytics

Webinar
12 april 2022 (9:30 - 12:00)

Wanneer is de website van jouw culturele organisatie succesvol? In dit webinar leer je hoe je de verschillende doelen van een website in kaart brengt in Google Analytics.

Startdatum: 12 april 2022 (9:30 - 12:00)
Locatie: online via Zoom
Ledentarief (excl. BTW)
€ 85
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 145

In Google Analytics heb je volop mogelijkheden om de verschillende conversies die bezoekers kunnen maken door te meten. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van een ticket, het abonneren op een nieuwsbrief maar ook het lezen van artikelen met achtergrondinformatie of het bekijken van pagina’s met openingstijden.

In dit webinar van 2,5 uur word je door digital consultant Frank van Kampen bijgespijkerd over het meten van doelen en e-commerce tracking in Google Analytics. Tijdens het webinar doe je interactief mee met video en audio.

Inhoud

  • Typen doelen: pagina’s, tijd-op-site, pageviews & gebeurtenissen
  • Funnels maken: ontdek waar mensen afhaken
  • E-commerce tracking: werking & implementatie
  • Cookies & privacybeleid
  • Rapporteren van doelen en e-commerce

Opbrengst

Na dit webinar weet je hoe je doelmeting & e-commerce kunt inrichten en uitlezen in Google Analytics. Hierdoor krijg je beter inzicht in de online customer journey en ontdek je nieuwe mogelijkheden om jouw website te optimaliseren.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.
meld je aan

Doelgroep

Dit webinar is geschikt voor online marketeers. Het webinar is een vervolg op eendaagse workshop Google Analytics, waarin alle basisrapportages van Google Analytics aan bod komen. Het is niet noodzakelijk deze gevolgd te hebben, maar er wordt vanuit gegaan dat je de beschikt over basiskennis (primaire functies & metrics) rondom Google Analytics.

Het hebben van een eigen webshop of ticketverkoop in eigen beheer is niet noodzakelijk voor het volgen van het webinar: het gedeelte over e-commerce maakt een klein deel uit van het programma.

Frank van KampenDocent

Het webinar wordt gegeven door Frank van Kampen. Hij is digital consultant bij DEA.Amsterdam.

Ervaringen van deelnemers

Saskia Smit
Saskia Smit
Google Analytics is heel complex en het is lastig om ergens goed op in te duiken, maar ik heb toch handige tips en adviezen mee gekregen.
POPEI
Mirjam Sieben
Deze training heeft me veel meer inzicht gegeven in de mogelijkheden in Google en ook hoe je bepaalde dingen technisch instelt.
Amare
Henny van Haelen
De uitleg was helder, de trainer kundig en er was genoeg ruimte voor vragen.