Doelmeting & e-commerce in Google Analytics

Wanneer is de website van jouw culturele organisatie succesvol? In dit webinar leer je hoe je de verschillende doelen van een website in kaart brengt in Google Analytics.
In Google Analytics heb je volop mogelijkheden om de verschillende conversies die bezoekers kunnen maken door te meten. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van een ticket, het abonneren op een nieuwsbrief maar ook het lezen van artikelen met achtergrondinformatie of het bekijken van pagina’s met openingstijden.
In dit webinar van 2,5 uur word je door digital consultant Frank van Kampen bijgespijkerd over het meten van doelen en e-commerce tracking in Google Analytics. Tijdens het webinar doe je interactief mee met video en audio.
Inhoud
- Typen doelen: pagina’s, tijd-op-site, pageviews & gebeurtenissen
- Funnels maken: ontdek waar mensen afhaken
- E-commerce tracking: werking & implementatie
- Cookies & privacybeleid
- Rapporteren van doelen en e-commerce
Opbrengst
Na dit webinar weet je hoe je doelmeting & e-commerce kunt inrichten en uitlezen in Google Analytics. Hierdoor krijg je beter inzicht in de online customer journey en ontdek je nieuwe mogelijkheden om jouw website te optimaliseren.
Prijzen
Deze prijzen zijn exclusief BTW.
Doelgroep
Dit webinar is geschikt voor online marketeers. Het webinar is een vervolg op eendaagse , waarin alle basisrapportages van Google Analytics aan bod komen. Het is niet noodzakelijk deze gevolgd te hebben, maar er wordt vanuit gegaan dat je de beschikt over basiskennis (primaire functies & metrics) rondom Google Analytics.
Het hebben van een eigen webshop of ticketverkoop in eigen beheer is niet noodzakelijk voor het volgen van het webinar: het gedeelte over e-commerce maakt een klein deel uit van het programma.
Docent
Het webinar wordt gegeven door Frank van Kampen. Hij is digital consultant bij DEA.Amsterdam.