Workshop

Website-optimalisatie d.m.v. UX & CRO (online editie)

Website-optimalisatie

Met deze workshop krijg je inzicht in verschillende technieken om de prestaties van jouw website te verbeteren.   

Startdatum

Dinsdag 10 januari 2023

Tijden

09:30 - 13:00 uur

Locatie

Online via Zoom

Investering

Ledentarief: €275 (excl. BTW)
Regulier tarief: €375 (excl. BTW)

    Er ontstaan steeds meer disciplines die zich richten op het ontwerpen van een optimale online gebruikerservaring. Zo kan je een website op verschillende manieren verbeteren: je kunt onder andere kijken naar leesbaarheid, navigatiestructuur, gebruik van afbeeldingen en relevante call-to-actions en het vermelden van USP’s. 

    Tijdens deze workshop krijg je handvatten van twee experts in het vakgebied om hiermee aan de slag te gaan. Je krijgt een introductie op veelgebruikte technieken zoals User Experience Design (UX design) en Conversion Rate Optimization (CRO). 

    Na deze workshop ben je meer bedreven in conversie-optimalisatie, zodat je meer bezoekers van jouw website weet te overtuigen om zich te abonneren op een nieuwsbrief, door te klikken naar relevante content of een voorstelling, tentoonstelling of cursus te boeken. Ook wordt er aandacht besteed aan digitale toegankelijkheid, zodat jouw website ook bruikbaar is voor mensen met een functiebeperking.

    Inhoud

    De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

    • Terminologie: verschil en overeenkomsten tussen User Experience (UX), User Interface (UI) en Conversion Rate Optimization (CRO)
    • Wat is jouw doelgroep?
    • Van zoeker naar boeker: introductie op CRO
    • Opstellen van (conversie)doelen voor jouw belangrijkste webpagina’s
    • Inzicht in de online klantreis: tips en tooling
    • A/B testen en andere feedbackmethoden
    • Introductie op digitale toegankelijkheid en online personalisatie
    • Website-optimalisatie structureel op de agenda zetten

    Data

    De workshop vindt online plaats via Zoom en bestaat uit twee bijeenkomsten:

    • dinsdag 10 januari 2023 van 9:30 tot 13:00 uur
    • woensdag 11 januari 2023 van 9:30 tot 13:00 uur

    De online training wordt opgenomen en deelnemers ontvangen de opnames na afloop van beide workshopdagen. Liever trainen op locatie? Op 18 april 2023 vindt deze workshop plaats in Utrecht.

    De studiebelasting is 7 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.

     

    Prijzen en aanmelden

    De prijzen zijn exclusief BTW.

    Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 10 december 2022 aan te melden.

    Nog 1 plek beschikbaar.

    meld je aan

    Aan de slag met online marketing: 6 workshops in één bundel

    Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing: een bundel van 6 praktische workshops + 1 webinar waarin je de vaardigheden aanleert voor een effectieve online strategie.

    De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger: je bespaart minstens €145,- op de totaalkosten. Deze bundel wordt zowel online als op locatie aangeboden.

    Doelgroep

    Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector die de prestatie van hun website willen verbeteren. Ervaring met het CMS van je website wordt aangeraden.

    De tips uit deze workshops zijn bruikbaar voor een huidige website, maar ook voor hen die bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuwe website. De workshop richt zich op de basis van website-optimalisatie: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.

    Docenten

    Maarten Dirksen is eigenaar van Basic Orange, een full-service webbureau met ruime ervaring in de cultuursector. Hij heeft de afgelopen jaren voor een groot aantal culturele organisaties de online strategie gedefinieerd en persona’s & customer journeys uitgewerkt.

     

    Lakhsmi Sewnath is een gedreven en ervaren User Experience Designer. Daarnaast is zij lead van het Basic Orange optimalisatieteam. Ze heeft de afgelopen jaren meegewerkt aan het optimaliseren van vele culturele websites.