Bekendmaking nominaties Cultuurmarketing Awards 2019

Genomineerden Cultuurmarketing Awards 2019

1 mei 2019

De genomineerden voor de Cultuurmarketing Awards, de prijzen voor de beste culturele marketingcases, zijn bekend! Uit de 74 inzendingen selecteerde de vakjury 9 inspirerende marketingcases en 3 jonge, talentvolle marketeers.

Door de redactie

De Cultuurmarketing Awards worden op 27 juni uitgereikt aan de creatiefste, effectiefste en innovatiefste marketingcases van de culturele sector. De vakjury reikt ditmaal maar liefst drie prijzen uit: de Merk & Loyaliteit Award, de Campagne Award en de Young Talent Award. In totaal zonden 60 culturele instellingen en 14 marketingtalenten in. Maar wie mag zichzelf presenteren op de uitreiking en maakt kans om met een prijs huiswaarts te keren? De vakjury nomineert:

cultuurmarketing awards 2019

 

Tot slot wil de vakjury haar waardering uitspreken voor de ingezonden cases van Filmhuis Den Haag, International Film Festival Rotterdam, Maas theater en dans en PS|theater. Ondanks dat deze cases buiten de nominaties zijn gevallen, zijn ze een voorbeeld voor de sector en geeft de jury deze cases daarom een eervolle vermelding.

Cultuurmarketing dankt alle inzenders en juryleden!

De jury van de Merk & Loyaliteit Award wordt gevormd door Stephan Fellinger (voorzitter), Daan Remarque, Corine van Impelen, Rose Zandvliet en Melanie Bosveld. De jury van de Campagne Award bestaat uit Anita Mooiweer (voorzitter), Daan Muntinga, Filine Verhagen, Desmond Lissone en Martje van Nes. De nieuwe Young Talent Award wordt gejureerd door beide juryvoorzitters en Job Noordhof.

Omdat genomineerde Iris van der Valk net als jurylid Job Noordhof werkzaam is bij Het Concertgebouw is besloten om de jury van de Young Talent Award uit te breiden met Daan Muntinga, waardoor een zuivere keuze voor de winnaar van de Young Talent Award 2019 extra gewaarborgd wordt. Bij betrokkenheid van juryleden bij specifieke genomineerden, onthouden zij zich van beoordeling en stemming.

Alle niet-genomineerde inzenders hebben de algemene bevindingen van de jury ontvangen. Daarnaast ontvangen alle cases ook invididuele feedback op hun case. Na de uitreiking komt er een juryrapport beschikbaar.

 

De Cultuurmarketing Awards 2019 zijn niet mogelijk zonder de bijdrage van onze partners die de culturele sector een warm hart toedragen. Wij danken Afdeling Cultuur, BranddoctorsBreda University of Applied Sciences, Centercom, Peppered en Ster & Cultuur voor hun bijdrage.