​​Tips van experts over campagne-ontwikkeling

Hoe ontwikkel je een geslaagde marketingcampagne?

Tips over welke eerste stappen leiden tot een goede marketingcampagne en hoe je tot een resultaat komt waar je organisatie achter staat.

Door Alicia Hoost
werkzaam bij Cultuurmarketing
Fotografie

Midjourney

Het ontwikkelen van een marketingcampagne vraagt om veel voorbereiding. Waar moet je op letten bij het opzetten van een geslaagde campagne? En welke resultaten zijn belangrijk voor je organisatie? Welke keuze je als marketeer ook maakt; het blijft een afweging tussen de belangen van je organisatie en je doelgroep.

Succes kun je niet herhalen

Sandra van Dongen, marketeer en docent van de Cultuurmarketing cursus campagne-ontwikkeling, neemt als startpunt dat een campagne moet aansluiten bij de missie en visie van de organisatie, wil het een duurzaam effect opleveren. Van Dongen heeft meer dan 15 jaar ervaring in de cultuursector en werkt momenteel voor verschillende organisaties aan het ontwikkelen en uitrollen van strategische campagnes.