Incubate wilde social media op een vernieuwende manier inzetten om zo dialoog rondom het festival te stimuleren. Het massale gebruik van sociale media en daardoor het grote bereik ervan heeft een enorm potentieel, dat in de ogen van de organisatie te weinig op een goede manier werd ingezet. Daarom werd het project Loyal Class opgezet, dat vernoemd is naar de bezoekers van het festival, die door de organisatie als zeer loyaal en betrokken omschreven worden. Het project is opgezet in samenwerking met Freshheads, die voor de techniek hebben gezorgd. Zij hebben het project bedacht en in de markt gezet.
Loyal Class werd ingezet op minimaal 50 actieve gebruikers. De doelgroep bestond met name uit het jongere publiek dat het leuk vindt om te experimenteren met nieuwe technologie. Wegens de focus op het gebruik van sociale media en web 2.0 in de marketing is dat voor het festivalpubliek in het geheel ook geen vreemde stap. De festivalgangers bestaan immers voor een groot deel uit early adopters, niet alleen in culturele zin, maar ook in technologische. Het project werd in juli aan het publiek gepresenteerd.