Interview met Moniek de Zeeuw, manager marketing & communicatie

Gericht marketen levert echt resultaat op

moniek de zeeuw
#Data
25 jul 2016

Voor deze editie van Movers & Shakers vertelt Moniek de Zeeuw over haar ervaring als de nieuwe marketing- en communicatiemanager bij Stadsschouwburg & Philharmonie in Haarlem, en haar visie op culturele marketing.

Door de redactie

Fotografie

Pexels

Sinds 1 mei van dit jaar is Moniek de Zeeuw Manager Marketing & Communicatie bij Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem. De twee locaties in het centrum van de stad bieden samen een breed scala aan podiumkunsten: van cabaret en dans tot klassiek en toneel. De Zeeuw voelt zich goed op haar plek: “iédereen in de organisatie snapt wat marketing is.” 

Moniek de Zeeuw studeerde Moderne Nederlandse Letterkunde aan de Universiteit van Utrecht en werkte na haar opleiding enkele jaren bij uitgeverijen als Luitingh-Sijthoff en De Bezige Bij. In 2001 maakte zij de overstap naar de podiumkunsten als Coördinator bij de Collectieve Danspromotie en bestuurslid bij Bureau Promotie Podiumkunsten.

In 2007 besloot De Zeeuw als freelancer te gaan werken. In deze rol vervulde ze opdrachten bij onder andere het Nederlands Dans Theater, Toneelgroep Oostpool, Theater De Vest, Holland Symfonia, het Mauritshuis, Nationale Opera & Ballet en Holland Festival. Het beviel haar goed om verschillende kanten van de sector te leren kennen en veel mensen te ontmoeten. Na bijna 10 jaar freelancen bindt Moniek de Zeeuw zich nu weer voor langere termijn aan een organisatie, als Manager Marketing & Communicatie bij Stadsschouwburg & Philharmonie in Haarlem.

Je bent onlangs van baan gewisseld. Wat was je grootste motivatie om bij Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem te gaan werken?