Tijdens de worden prijzen uitgereikt aan de cultuurmarketeers en jonge marketingtalenten van het jaar. De vakjury bestaat uit professionals die werkzaam zijn voor toonaangevende agency’s en merken. Wie zijn zij en waarom vinden zij het belangrijk om innovatieve projecten en jong communicatietalent in de culturele sector te ondersteunen?
Ervaren innovatiemanager en conceptontwikkelaar in de media-branche, bedenker van o.a. Flow Magazine en groot theaterliefhebber.
“Voor het verbeelden en vormgeven van de toekomst heeft de wereld theatermakers en kunstenaars nodig. Innovatieve cultuurmarketeers zetten deze waarde in de spotlights. Zo krijgt de kracht van verbeelding de aandacht die het verdient.”
Bedenkt als merkdenker, conceptontwikkelaar, campagnemaker, copywriter en creatief strateeg al 15 jaar de praatjes bij de plaatjes.
“Kunst en cultuur is het fundament van creatieve communicatie. Het inspireert, houdt een spiegel voor en verlegt grenzen. Als kunst en cultuur beter wordt gepromoot, wordt de creatieve sector er dus als geheel beter van.”
Werkte als marketingmanager en zakelijk leider bij Melkweg en We Are Public en jaagt met Art-up innovatie in de cultuursector aan.
“Deze tijd vraagt om nieuwe manieren om cultuur te presenteren én te marketen. Er is het afgelopen jaar ontzettend veel geëxperimenteerd en ontwikkeld in de cultuursector. Mooi om die inzichten nu met elkaar te kunnen delen.”
Oprichter van Kult&Ace, een agency die merken met jonge consumenten vanuit diverse culturele achtergronden verbindt.
“Jongeren zijn onmisbaar in elke organisatie: om vooruitgang te boeken, nieuwe ideeën te ontwikkelen en in touch te blijven met de wereld van nu en morgen. Ik wil mijn steentje bijdragen om meer jong talent vanuit allerlei achtergronden een podium te bieden.”
Is als marketing manager bij Artsen zonder Grenzen verantwoordelijk voor innovatie op digital marketing en brand strategy.
“Binnen de marketing- en mediawereld kijken we toch nog vaak naar senioriteit of een bepaald pad dat iemand moet volgen. Ik geloof daar niet per se in. Laat talent altijd de driver zijn, ongeacht iemands opleidingsniveau of ervaring.”
Diversiteit & inclusie-expert en onderdeel van Untitled Workers Club, een agency gespecialiseerd in inclusie en cultural branding.
“Onder jong talent zit zoveel potentieel, zij hebben een unieke kijk op dingen en komen hierdoor al snel met nieuwe inzichten. Dit talent dienen we daarom zoveel mogelijk de kans te geven en te ondersteunen.”