Interview met Eva Postema, hoofd marketing bij de Nederlandse Bachvereniging

Podiumkunsten zijn niet flexibel door lange salescyclus

#Loopbaan
5 aug 2015

Eva Postema, sinds maart 2015 hoofd marketing bij de Nederlandse Bachvereniging in Utrecht, werd geïnterviewd voor een editie van Movers & Shakers. 

Door de redactie

Fotografie

Overig: Annelies van der Vegt / Marcel van der Vlugt / Nederlandse Bachvereniging

Eva Postema is vijftien jaar geleden in Utrecht afgestudeerd als Neerlandica, met als specialisatie kunstbeleid en -management. Haar brede interesse in cultuur, bracht haar bij verschillende functies in de culturele sector. Ze begon haar carrière in de kunsteducatie en werkte daarna bij een theaterimpresariaat.

Daarna volgde de functie van hoofd communicatie bij het Nederlands Instituut voor Design en Mode, sinds 2013 Het Nieuwe Instituut. Hierna besloot Postema een tijdelijke overstap naar de commerciële sector te maken. Ze zette de marketingafdeling op bij een groot bedrijf dat gespecialiseerd is in bedrijfstelefonie. Een bewuste keuze om haarzelf verder te ontwikkelen in het marketingvak en te leren van een andere sector.

Sinds dit jaar werkt Postema in de klassieke muziek, ze is hoofd marketing bij de Nederlandse Bachvereniging. Ook hier start Postema weer in een ‘nieuwe’ functie in het bedrijf. “Ik heb nog nooit letterlijk het takenpakket van een voorganger overgenomen. Dat is nu ook weer het geval bij de Bachvereniging. Ik houd van bouwen en pionieren.”