Focus op beleving, participatie en spreadability

Wat kunnen musea met storytelling?

#Contentmarketing
6 dec 2017

Voor marketingcampagnes wordt vaak samengewerkt met een extern media bureau, maar als marketeer heb je binnen de eigen organisatie ook veel in huis om campagnes te ontwikkelen.

Door Versdenkers

Versdenkers ontwikkelt het strategisch creatief denken wat daarvoor nodig is. Dat doen zij met programma’s, training en coaching. Daarmee zijn zij een strategische partner voor organisaties met lef, die streven naar innovatie in denken, doen en communiceren.

Tijdens de trainingen die Van Noorden geeft, waaien af en toe culturele instellingen en musea aan. Ook bureaus die tentoonstellingen vormgeven komen soms inspiratie voor mooie concepten op doen. Het valt Van Noorden op dat musea vaak voor een veilige aanpak kiezen voor hun communicatie. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er geen groepen mogen worden afgestoten, iedereen kan tenslotte een potentiële bezoeker zijn. Een ander aspect wat aan die veilige aanpak ten grondslag ligt, is de lange termijn planning voor tentoonstellingen, waardoor de spontaniteit mist. In dit artikel deelt ze haar kennis over transmediale storytelling.