Maak inzichtelijk wat klantinzicht jouw collega's oplevert

Hoe maak je publieksonderzoek interessant voor de hele organisatie?

#Onderzoek
6 feb 2018

Hoe leer je je publiek kennen en hoe gebruik je deze kennis in jouw dagelijkse werkzaamheden en langetermijnstrategie?

Door de redactie

Anna ElffersAnna Elffers is gespecialiseerd in publieksonderzoek in de cultuursector. Elffers volgde de opleiding Cultuursociologie aan de UvA, waarna ze een jaar Arts Administration heeft gestudeerd aan Golden Gate University in San Francisco. Sinds 2000 is zij werkzaam in de culturele sector in Nederland. Zo werkte zij bij onderzoeksbureau Letty Ranshuysen, Theater Lantaren/Venster in Rotterdam, Rozentheater in Amsterdam en bij het Amsterdams Uitburo.

Sinds 2007 werkt Elffers als freelance onderzoeker en adviseur voor diverse culturele opdrachtgevers, zoals het Frans Hals Museum, het Residentie Orkest, het Universiteitsmuseum Utrecht en het VSBfonds. Daarnaast is zij parttime als docent werkzaam bij de Master Kunst, Cultuur en Erfgoed van de Universiteit Maastricht, waar zij lesgeeft over cultuurbeleid, cultuurmarketing en publieksonderzoek. Tenslotte maakt Anna deel uit van de programmaraad van Cultuurmarketing en geeft zij jaarlijks een cursus publieksonderzoek.