T*Agency verbindt jongeren met theater

T*Agency verbindt jongeren met theater

T*Agency campagne

Rozemarijn Romeijn is door de jury verkozen tot cultuurmarketeer van 2021. Vanuit het belang van inclusiviteit en diversiteit bedacht zij het jongerenplatform T*Agency, een podium voor jonge creatieve makers.

Door de redactie

Theaters Tilburg had al langer de wens om aan te sluiten op de wensen en behoeften van een jonger en diverser publiek. Vanuit deze wens ontwikkelde publiekswerker Rozemarijn Romeijn het platform T*Agency. Haar inspiratie: “De jongeren waarmee ik werk: dat is waar het bij mij om gaat. Dat zij zich gestimuleerd en gehoord voelen. Dat ik kan bijdragen aan hun leven en ontwikkeling.”

T*Agency is een online en offline platform voor gelijkgezinde, creatieve jongeren: “Een open-minded, eigenwijze en betrokken community, met een eigen kijk op cultuur en kunst en de wereld om zich heen,” omschrijft Romeijn. Via het community-based platform op Instagram en de eigen website kunnen de leden onderling kennis uitwisselen en samen projecten initiëren. Het theater biedt binnen de jaarlijkse programmering de ruimte om twaalf van deze projecten te realiseren. Ook vinden er tweemaandelijkse clubmeetings plaats waarvan de eerste in het teken stond van de lancering en organiseert de community ook op eigen initiatief masterclasses.