De merkstrategie van Artsen zonder Grenzen

De eeuwige strijd tussen branding en sales

#Branding
23 sep 2019

Marketing Manager bij Artsen zonder Grenzen Adelinde Bennaars, nam tijdens een Cultuurmarketing bijeenkomst culturele marketeers mee in haar visie op merkstrategie.

Door de redactie

Fotografie

Artsen zonder Grenzen

Als Marketing Manager van Artsen zonder Grenzen Nederland is Adelinde Bennaars verantwoordelijk voor het vertalen van de marketingstrategie naar een activiteitenplan dat bijdraagt aan bewustwording, loyaliteit, interactie en activatie van donateurs. Tijdens de bijeenkomst ‘De kracht van een consequent verhaal: de merkstrategie van Artsen zonder Grenzen’ nam Bennaars ons mee naar de basis van het merkverhaal van Artsen zonder Grenzen.

Overeenkomsten non-profit en cultuursector

“De non-profit sector en de culturele sector hebben gemeenschappelijke uitdagingen. We kunnen dus veel van elkaar leren,” opent Bennaars. “Als non-profit heb je te maken met een politiek-kritisch en zeer mondig publiek.” Dit herkennen veel van de aanwezige marketeers: “Wij krijgen zelfs kritische reacties op de nieuwsbrief.”