Corona verkoopstrategie Chassé & Parkstad Limburg Theaters

Weg met die seizoensbrochure?!

1 feb 2021

Chassé Theater en Parkstad Limburg Theaters (PLT) ontwikkelden beide naar aanleiding van de coronacrisis een nieuwe verkoopstrategie: kort op de bal spelen om teleurstelling bij bezoeker te voorkomen.

Door de redactie

Fotografie

Wannes Cré

Na de eerste lockdown in maart 2020 lag voor beide theaters de focus op het annuleren en verplaatsen van voorstellingen en het informeren van de bezoekers daarover. Nadat de theaters dat onder controle hadden, werd het tijd om toekomstige teleurstelling en tijdrovende communicatie/restitutie te voorkomen. Een nieuwe verkoopstrategie ontstond: kort op de bal spelen en geen papieren seizoensbrochure meer.

Om meer inzicht te krijgen in deze aanpak, spraken we met Eveline Hollanders (hoofd marketing, publiciteit en bespreekbureau Chassé Theater) en Yoram Reintjens (afdelingshoofd marketing Parkstad Limburg Theaters).

Het Chassé Theater in Breda is het grootste (film)theater van het zuiden dat voor de crisis jaarlijks ruim 400.000 bezoekers ontving. Parkstad Limburg Theaters bestaat uit twee theaters, Theater Heerlen – vroeger Stadsschouwburg Heerlen – en Theater Kerkrade – voorheen Wijngrachttheater Kerkrade.