Zo stel je als culturele organisatie een CRM strategie op.

10 tips en tricks voor CRM beleid

#Data
1 mrt 2016

Freelance CRM adviseur Anouk Willemsen heeft een tiental tips en inzichten opgesteld die culturele organisaties kunnen helpen bij het succesvol opstellen van een CRM-strategie.

Door Anouk Willemsen

Fotografie

Adonyi Gábor (Pexels)

 

Op basis van haar ervaring bij diverse CRM-implementatie trajecten bij o.a. het DeLaMar Theater, de Stadsschouwburg Amsterdam en Koninklijk Theater Carré, heeft freelancer Anouk Willemsen een tiental tips en inzichten opgesteld over het succesvol opstellen en uitrollen van een CRM-strategie.

Tip 1: Baken het CRM project af en faseer het

Baken het CRM project af. Stel grenzen aan de scope van het CRM project, bepaal de prioriteiten en maak een stappenplan aan de hand van plateaumanagement om het project behapbaar te houden.

Tip 2: Begin met de strategie

Begin met het vaststellen van het probleem dat met CRM opgelost moet worden en bepaal aan de hand hiervan de strategie. Stel als eerst de doelstellingen en requirements (wensen en eisen) op. Ga daarna pas concrete stappen ondernemen, zoals gesprekken voeren met leveranciers over oplossingen en software.

Tip 3: Kijk verder dan je eigen afdeling