Kijkend naar de internationale marketingcampagnes, is een grote gemeenschappelijke deler te zien. Veel van de organisaties of initiatiefnemers doen een beroep op hun publiek en geven potentieel publiek een grote rol in de campagne. Door de integratie van digitale technologieën zoals social media staat ook het concept van storytelling steeds hoger op de agenda. Daarnaast laten deze campagnes stuk voor stuk zien dat originaliteit zijn vruchten afwerpt en je met een originele campagne sowieso op veel media-aandacht kunt rekenen.
Het Museum of Science and Industry in Chicago organiseerde een wel heel originele prijsvraag. Het museum deed een oproep en ging op zoek naar een echte social mediaspecialist die een maand lang de social media van het museum zou beheren. Niet alleen zou de gelukkige daarmee tienduizend dollar verdienen, ook zou de uitverkorene een maand lang in het museum leven en daarvandaan zijn of haar ervaringen Twitteren, Facebooken en YouTuben.
Met deze campagne wist het Museum of Science and Industry zich vooral in de kijker te spelen bij veel mediawijze jongeren. Vijftienhonderd aanmeldingen stroomden binnen en digitale marketinganalist Kevin mocht uiteindelijk dertig dagen komen logeren. De campagne leverde het museum verder een verdubbeling van het aantal Facebook-likes en veel lokale en landelijke media-aandacht op.