De Awards zijn een beloning voor creatieve, effectieve en inspirerende marketingcases in de cultuursector. Daarnaast heeft de prijs als doel om kennisdeling over marketingstrategieën te stimuleren: alle aanmeldingen worden als gepubliceerd.
Dit jaar konden culturele instellingen cases indienen in twee categorieën: de Branddoctors Merk & Experience Award en de Centercom Campagne Award. Beide categorieën bleken populair: de verdeling van de ingezonden cases is vrijwel 50/50. Bekijk hier alle organisaties die meedingen naar de prijs:
Begin mei komen de vakjury’s bijeen om de finalisten te selecteren. De finalisten zullen hun case presenteren tijdens de Cultuurmarketing Awards op 15 juni 2017. De middag zal feestelijk worden afgesloten met de bekendmaking van de winnaars en een borrel ter afsluiting van het cultureel seizoen. Het belooft een inspirerende middag te worden met vakgenoten uit het hele land.
De jury van de Branddoctors Merk & Experience Award wordt gevormd door Stephan Fellinger (juryvoorzitter, SpinAwards), dr. Daan Muntinga (Universiteit van Amsterdam & SWOCC), Daan Remarque (Chief Strategy Officer Ogilvy & Mather), Hilde Smetsers (Cultuurmarketing), Sonja Stalfoort (PuurKlant) en Bianca van Zwol (Strateeg Branddoctors).
De tweede jury, voor de Centercom Campagne Award, bestaat uit Anita Mooiweer (juryvoorzitter, Sanoma/SBS), Peter Joziasse (Platform voor Klantgericht Ondernemen), Patricia Liplijn (Cultuurmarketing), Scato van Opstall (The Karma Brothers, Adformatie), Joost Schrage (De Zaak van Vertrouwen) en Filine Verhagen (marketing specialist Rituals).
De juryleden hebben vanwege hun werkprestaties alle kennis en expertise in huis om de winnaars te bekronen. De grote gemene deler binnen de jury is een groot hart voor de kunst- en cultuursector. Meer weten? .
De Cultuurmarketing Awards zijn niet mogelijk zonder een bijdrage van onze sponsoren en partners. Onze dank is groot voor Branddoctors, Centercom en Smart Connections, zonder wie deze editie niet gerealiseerd kan worden.