“Over twee jaar denken we niet meer in seizoenen”

De contentstrategie van Zwolse theaters

#Contentmarketing
2 mrt 2016

Onafhankelijke content staat centraal in de nieuwe strategie van Zwolse theaters.

Door redactie

Fotografie

Zwolse theaters

Toen Margreet Wieringa begin 2014 een afspraak met programmeur De Jong had, stond ze voor de gesloten deur van Schouwburg Odeon in Zwolle. Vanaf dat moment realiseerde Wieringa zich dat er iets veranderd moest worden. Een theater is een publiek gebouw en dat moet open zijn om ontmoetingen plaats te kunnen laten vinden.

Frisse start met nieuwe programmering en Café Foyé

Er moest een en ander gaan gebeuren om Zwolse theaters als merk neer te kunnen zetten, niet alleen online maar ook offline in de fysieke hoedanigheid van het theater. Toen in de zomer van 2014 de programmering klaar was, heeft Wieringa, inmiddels directeur van de Zwolse theaters de foyer van Schouwburg Odeon laten strippen en van een nieuwe inrichting voorzien.