Bezoekers stellen zelf hun theateravond samen

TapasTheater: propositie sluit aan bij veranderende klantwensen

22 okt 2019

Hoe creëer je theateraanbod voor mensen die wel zeggen geïnteresseerd te zijn in theater, maar in de praktijk niet of nauwelijks komen? Tessa Harmsen zocht een oplossing voor dit probleem en initieerde TapasTheater: een theater waar bezoekers zelf hun theateravond kunnen samenstellen.

Door de redactie

Fotografie

TapasTheater

Tessa Harmsen werkt al ruim veertien jaar als marketeer in de culturele sector. In augustus 2018 startte zij TapasTheater om meer mensen van theater te laten genieten. Met het concept hoopt zij theater beter te laten aansluiten bij de veranderde klantwensen van de 21ste eeuw. “Ik vind het zonde dat er een grote groep Nederlanders is met een basisinteresse voor kunst en cultuur, die in de praktijk niet of nauwelijks naar het theater gaat, omdat bestaand aanbod en formats niet aansluiten bij hun levensstijl en wensen.” Harmsen verwijst hierbij naar cijfers van het SCP, waaruit blijkt dat dit gaat om een derde van de Nederlanders.

Drempels van niet-theaterbezoekers