Nikki doet de masteropleiding Communicatie & Beïnvloeding in Nijmegen en is in de laatste fase van haar studie aangekomen. Op dit moment is zij bezig met het schrijven van haar scriptie en ze hoopt in juni afgestudeerd te zijn. Daarnaast liep zij van september tot februari stage bij Cultuurmarketing als webredacteur.
Mijn dag en daarmee ook mijn week begint goed: lekker een uurtje sporten. Daar krijg ik flink wat energie van en dat kan ik vandaag wel gebruiken: ik heb mijn dag vandaag nogal vol gepland.
Na mijn uurtje sporten ga ik aan de slag voor Cultuurmarketing. Omdat het mijn laatste week is, staan de meeste artikelen al wel klaar. Maar er kan altijd nog bijgeschaafd worden natuurlijk. Ik pas nog een aantal dingen aan aan de artikelen die klaar staan in het CMS en daarna ga ik verder met mijn to do lijstje. Het is natuurlijk wel belangrijk dat alles netjes wordt achter gelaten.
Voordat ik het in de gaten heb is het al weer tijd om naar mijn werk te gaan. Ik werk als bijlesdocent en huiswerkbegeleider bij Huiswerkbegeleiding Spijkers. Vandaag staat er eerst een bijles Wiskunde van een uur op het programma en daarna ben ik nog een hele tijd zoet met het overhoren van leerlingen. Het is druk vandaag, want de meeste scholieren die bij de huiswerkbegeleiding komen hebben toetsweek. Ik vind het erg leuk om te doen, omdat ik te maken krijg met scholieren uit alle leerjaren: van eersteklasser tot eindexamenkandidaat.
Ik sluit mijn dag leuk af: even lekker bijkletsen en foute tv-programma’s kijken met mijn nicht.
Vandaag staat in het teken van mijn scriptie. Niet altijd het leukste karwei om aan te beginnen, maar aangezien dit nog het enige onderdeel is wat tussen en mij en mijn masterdiploma in staat begin ik er op de vroege dinsdagochtend toch maar aan. Ondertussen kan ik het ook niet laten om alvast te kijken naar wat vacatures en ik schrijf me in voor wat inhousedagen.
Ik schrijf mijn scriptie over persuasieve technieken in jaarverslagen van goede doelenorganisaties. De tafel ligt al snel bezaaid met artikelen. Wel allemaal gemarkeerd met verschillende kleuren om het overzicht te bewaren. 😉
’s Middags vertrek ik naar de universiteit in Nijmegen. Ik volg de cursus Certificate of Proficiency in English. Elke dinsdag heb ik twee uur cursus als voorbereiding op het CPE examen. Nadat ik zes maanden in Engeland heb gestudeerd, leek dit examen me wel een mooie toevoeging aan mijn CV.
Vandaag is mijn eerste en laatste dag op ons nieuwe kantoor. Cultuurmarketing zit vanaf deze week in Cinetol, een creatieve broedplaats in de Pijp. Mijn dag staat in het teken van het schrijven van de nieuwsbrief, het voorbereiden van de inspiratiemiddag en taken wegstrepen van mijn to do lijstje.
Het schrijven van de nieuwsbrief kost altijd vrij veel tijd, dus hier ben ik dan ook het grootste gedeelte van de dag mee bezig. Aan het einde van de middag maken we de informatiepakketjes voor de inspiratiemiddag strategisch scoren met Facebook.
Na een drukke dag vertrek ik naar Weesp. Lekker eten en bijkletsen met een vriendin en meteen haar nieuwe appartement bekijken. Heel gezellig!
Vandaag staat in het teken van de inspiratiemiddag strategisch scoren met Facebook. Rond 12:00 uur zijn we in Het Huis in Utrecht voor de voorbereidingen.
Ik kijk altijd uit naar de inspiratiemiddagen: kennis maken met marketeers van verschillende organisaties en inspirerende presentaties. Vandaag is niet anders met presentaties van 3FM, het Anne Frank huis en het Nationale Ballet. Facebook blijkt ook nog steeds een populair onderwerp, want het is erg druk vandaag.
Na afloop van de inspiratiemiddag gaan we met het team nog even gezellig uit eten. Een goede afsluiter van een ontzettend leuke stage!
Vandaag is de laatste dag dat ik gebruik mag maken van mijn studenten reisproduct en dat doe ik dan ook maar. Ik reis ’s ochtends samen met mijn zusje naar Tilburg waar zij een aantal dossiers moet inleveren voor haar opleiding.
’s Middags doe ik dan echt mijn laatste dingen voor Cultuurmarketing: ik publiceer het marketing en cultuurnieuws van de week en werk de cases van de inspiratiemiddag uit.
Ik sluit de week goed af en ga lekker een avondje poolen. En wonder boven wonder verlies ik maar met 3-2.
Mijn wekker gaat al om 06:00 uur en dat doet stiekem best pijn op zaterdag. Maar het is voor een goed doel: mijn zusje doet mee met de Brabantse Kampioenschappen in Dressuur. Ik weet zelf niet veel van paardrijden, maar deze bijzondere wedstrijd wil ik zeker niet missen.
Het is een extreem spannende dag die absoluut niet goed is voor mijn hart en nagels, maar uiteindelijk is het het allemaal waard. Mijn zusje wordt Brabants Kampioen en uiteraard ben ik de trotse grote zus.
Mijn moeder en ik doen nog snel wat boodschappen, want deze prestatie moet natuurlijk wel goed gevierd worden. Om het maar mooi te zeggen: het bleef nog lang onrustig in huize Van Stipdonk.
Vandaag ga ik samen met mijn moeder en zusje weer even terug naar mijn oude middelbare school. Het is open dag en ik vind het altijd leuk om mijn oude docenten weer te zien. Bovendien werken zowel mijn vader als nichtje als docent daar en zij vinden het ook leuk als we even een kijkje komen nemen.
’s Avonds vieren de overwinning van gisteren met een etentje. Ik kan terugkijken op een mooie week, maar zeker ook op een hele mooie stage!
Tot zover de week van Nikki van Stipdonk. Ben jij of ken jij een cultuurmarketeer die ook zijn of haar week wil delen? Tip ons via mail of Twitter.
Lees hier een aantal artikelen die Nikki heeft geschreven voor Cultuurmarketing:
– Data-driven marketing, wat is dat eigenlijk?
– De basislessen van jongerenmarketing
– Samen sterker: drie succesvolle partnerships in de cultuursector
– Een blik op de toekomst: de koop nu knop van Facebook en Twitter
– Zoekmachine marketing: de basislessen van SEO en SEA
– Wist je dit al over Facebook adverteren?
– Vijf veelgemaakte fouten in e-mailmarketing
– Zoekmachine marketing: 10 simpele tips die iedereen kan toepassen
– Een blik op de toekomst: de koop nu knop van Facebook en Twitter
– Facebook, Twitter, Instagram.. Welke sociale media gebruikt jouw doelgroep?
– Zes basislessen van online PR
– Zo verstuur je een goede mailing: tips en trucs e-mailmarketing