TikTok: the next big thing? - Cultuurmarketing

TikTok: the next big thing?

Online talk toekomst livestream Cultuurmarketing
Event
21 april 2021 (10:00 - 11:30)

TikTok kende in 2020 een ongekende groei van 149% aan gebruikers in Nederland. Maar welke beloftes brengt dit sociale medium met zich mee voor de cultuursector in 2021?

Startdatum: 21 april 2021 (10:00 - 11:30)
Locatie: online via Zoom
Ledentarief (excl. BTW)
€ 25
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 45

TikTok is de internationale adaptatie van de Chinese app Douyin. 4,5 miljoen Nederlanders gebruiken TikTok maandelijks en 836.000 dagelijks. Het sociale medium wordt met name (maar ook zeker niet uitsluitend!) gebruikt door Gen Z en jonger.  Centraal staat het delen van korte videocontent van maximaal 60 seconden, vaak rondom playback- en danschallenges. Ook lanceerde TikTok onlangs de campagne #lerenoptiktok en pionieren steeds meer culturele organisaties met het medium.

Ben je benieuwd naar de werking van de app en wil je meer weten over kansrijke content  voor de cultuursector? In dit online event word je door 3 ervaringsdeskundigen bijgepraat over de ins en outs van TikTok, zodat je na afloop beter weet of je dit kanaal wilt toevoegen aan jouw social media mix. Daarbij bespreken we ook kort de negatieve berichtgeving rondom TikTok, want hoe zit het met de schending van privacy- en consumentenrechten en de bescherming van minderjarigen op het platform?

Aanwezig bij deze sessie zijn TikTok-expert Joey Scheufler (PRAPPERS Media Group) over de mogelijkheden van TikTok voor merken en Julie van Groesen (concent creative bij Rijksmuseum) over de manier waarop het museum in de afgelopen maanden heeft geëxperimenteerd met dit nieuwe kanaal. De rest van het programma wordt binnenkort aangevuld.

Aanmelden

Jouw vragen kan je tijdens de sessie stellen via de chat. Je bent zelf niet te zien of te horen tijdens dit online event. De opname wordt na afloop beschikbaar gesteld aan de deelnemers. De tarieven voor deelname zijn exclusief BTW:

meld je aan

Alvast meer weten?

Social media marketeer Jasmine Watt legt in twee TikToks uit waarom het medium zoveel potentie heeft:

The impact of the pandemic & future of social media

@jazybdazyReply to @clarebates2 #futureofsocialmedia #socialmediatips #predictions♬ original sound – jazybdazy

Why TikTok is winning from Instagram

@jazybdazy#stitch with @sam_thor #marketing #instagram #socialmedianews #YouShouldKnow♬ original sound – jazybdazy