Event

Uitreiking Cultuurmarketing Awards 2021

Laat je inspireren door de beste cultuurmarketeers van het jaar en jonge talenten in de sector.

Startdatum

Dinsdag 15 juni 2021

Tijden

15:00 - 17:00 uur

Locatie

Online

Investering

Toegang: €0,00 (gratis)

    De Cultuurmarketing Awards brengt inspirerende projecten, strategieën en ideeën van vakgenoten samen. Door het gemeenschappelijke doel om kunst, cultuur en erfgoed voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken, kunnen marketingcommunicatieprofessionals in de cultuursector veel van elkaar leren.

    Tijdens een feestelijk en inspirerend livestream-event vanuit Pakhuis de Zwijger worden persoonsgebonden prijzen uitgereikt binnen de volgende categorieën:

    Cultuurmarketeer(s) van het jaar

    De prijs voor één of meerdere personen die een bijdrage hebben geleverd aan innovatie en nieuwe strategieën voor de culturele organisatie(s) waarvoor zij werkzaam zijn. Genomineerd binnen deze categorie zijn:

    • Hélène van den Dungen (Museum Gouda): Stip op de Horizon
    • Jurry Oortwijn (Paradiso): Paradiso voor Artiesten
    • Maurice Seleky (Amsterdam Museum): Corona in de Stad
    • Rozemarijn Romeijn (Theaters Tilburg): T*Agency
    • Susan van ’t Slot-Koolman (Mariniersmuseum): Majoor Maas

    Young Talent Award

    Een beloning voor een jonge professional (30 jaar of jonger) die met een vernieuwende aanpak resultaat heeft geboekt. Genomineerd voor deze prijs zijn:

    • Just van der Horn van den Bos (Nationale Opera & Ballet): de Nationale Opera & Ballet cadeaukaart
    • Loes van Lier (Tropenmuseum): videoserie Het verhaal van
    • Nitchka Wefers Bettink (Nationale Opera & Ballet): online balletlessen

    Voorafgaand aan de uitreiking zullen de genomineerden van beide categorieën hun projecten persoonlijk toelichten en heb je de mogelijkheid jouw vragen aan hen te stellen.

    Vakjury

    De vakjury voor Cultuurmarketeer van het jaar bestaat uit:

    • Anita Mooiweer (voorzitter): ervaren innovatiemanager en conceptontwikkelaar in de media-branche
    • Desmond Lissone: merkdenker, conceptontwikkelaar, campagnemaker, copywriter en creatief strateeg
    • Jon Heemsbergen: jaagt met Art-up innovatie in de cultuursector aan

    De vakjury voor de Young Talent Award bestaat uit:

    • Melanie Bosveld (voorzitter): oprichter van Kult&Ace
    • Adelinde Bennaars: marketingmanager van Artsen Zonder Grenzen
    • Sana Sellami: diversiteit & inclusie-expert en onderdeel van Untitled Workers Club

    De awards zijn inmiddels uitgereikt. Bekijk hier de winnaars van de Cultuurmarketing Awards 2021.