Cultuurmarketing Awards - marketingprijs voor de cultuursector

Cultuurmarketing Awards

Dé prijzen voor de beste marketingcases in de kunst- en cultuursector.

De Cultuurmarketing Awards vinden iedere twee jaar plaats. De prijzen stimuleren en belonen creatieve, innovatieve en effectieve marketingcases waar marketeers van binnen en buiten de sector veel van kunnen leren.

Cultuurmarketing Awards 2021

Ook tijdens de coronacrisis voelt Cultuurmarketing een grote noodzaak om de Awards te organiseren. Culturele organisaties kunnen geen of beperkt publiek ontvangen, maar grijpen de coronacrisis wel aan om positieve verandering te brengen en te innoveren. Op 15 juni 2021 worden door de vakjury de volgende twee persoonsgebonden prijzen uitgereikt aan marketeers in de Nederlandse en Vlaamse kunst- en cultuursector.

De award(s) voor Cultuurmarketeer van het jaar wordt/worden uitgereikt aan één of meerdere personen die een bijdrage hebben geleverd aan innovatie en nieuwe strategieën voor de culturele organisatie(s) waarvoor zij werkzaam zijn.

De Young Talent Award is een beloning voor een jonge professional (30 jaar of jonger) die met eigenzinnige aanpak resultaat heeft geboekt.

Het was t/m 31 maart mogelijk om je aan te melden voor de Cultuurmarketing Awards. De inschrijving is inmiddels gesloten en er wordt z.s.m. contact opgenomen met iedereen die zich heeft aangemeld.

Cultuurmarketing Awards 2019

De uitreiking van afgelopen editie vond plaats op 27 juni 2019 in TivoliVredenburg. Er werden die dag vier prijzen uitgereikt: de Merk & Loyaliteit Award voor lange termijn merkstrategiecases, de Campagne Award voor effectieve, creatieve en innovatieve marketingcommunicatiecases, de Young Talent Award aan een marketingtalent onder de 30 jaar en de Publieksprijs voor de case die de meeste stemmen wist te vergaren onder het aanwezige publiek (300+ cultuurmarketingprofessionals).

Cultuurmarketing Awards
Aftermovie Cultuurmarketing Awards 2019 Bekijk video

Cultuurmarketing Awards 2017

De voorlaatste editie vond plaats op 15 juni 2017 in Het Huis Utrecht. Binnen de Branddoctors Merk & Experience Award was de jury op zoek naar merkcases waarbij het cultuurmerk aansluit op de tijd waarin wij leven en de klant centraal staat. Binnen de Centercom Campagne Award was de jury op zoek naar inspirerende en effectieve marketingcommunicatiecampagnes. Tot slot werd er een Publieksprijs uitgereikt.

Cultuurmarketing Awards 2017

Cultuurmarketing Awards 2015

De eerste editie van de Cultuurmarketing Awards vond plaats op 25 juni 2015 in Het Huis Utrecht. Op deze dag werd de Gouden Struis, de prijs voor de beste culturele marketingcase van het seizoen, en de Scriptieprijs uitgereikt.