Cultuurmarketing Awards - marketingprijs voor de cultuursector

Cultuurmarketing Awards

Dé prijzen voor de beste marketingcases in de kunst- en cultuursector.

De Cultuurmarketing Awards vinden iedere twee jaar plaats. De prijzen stimuleren en belonen creatieve, innovatieve en effectieve marketingcases waar marketeers van binnen en buiten de sector veel van kunnen leren.

Cultuurmarketing Awards 2021

Tijdens de laatste editie van de Cultuurmarketing Awards op 15 juni 2021 werden in Pakhuis de Zwijger persoonsgebonden prijzen uitgereikt aan marketeers en jonge marketingtalenten die in coronajaar 2020 voor innovatie in hun organisatie hebben gezorgd. Publiek thuis kon live meekijken hoe twee marketeers werden gekroond tot ‘Cultuurmarketeer van het jaar’ en de Young Talent Award in ontvangst werd genomen.

Uitreiking Cultuurmarketing Awards 2021 Bekijk video

Cultuurmarketing Awards 2019

De uitreiking van de voorlaatste editie vond plaats op 27 juni 2019 in TivoliVredenburg. Er werden die dag vier prijzen uitgereikt: de Merk & Loyaliteit Award voor lange termijn merkstrategiecases, de Campagne Award voor effectieve, creatieve en innovatieve marketingcommunicatiecases, de Young Talent Award aan een marketingtalent onder de 30 jaar en de Publieksprijs voor de case die de meeste stemmen wist te vergaren onder het aanwezige publiek (300+ cultuurmarketingprofessionals).

Cultuurmarketing Awards
Aftermovie Cultuurmarketing Awards 2019 Bekijk video

Cultuurmarketing Awards 2017

De tweede editie vond plaats op 15 juni 2017 in Het Huis Utrecht. Binnen de Branddoctors Merk & Experience Award was de jury op zoek naar merkcases waarbij het cultuurmerk aansluit op de tijd waarin wij leven en de klant centraal staat. Binnen de Centercom Campagne Award was de jury op zoek naar inspirerende en effectieve marketingcommunicatiecampagnes. Tot slot werd er een Publieksprijs uitgereikt.

Cultuurmarketing Awards 2015

De eerste editie van de Cultuurmarketing Awards vond plaats op 25 juni 2015 in Het Huis Utrecht. Op deze dag werd de Gouden Struis, de prijs voor de beste culturele marketingcase van het seizoen, en de Scriptieprijs uitgereikt.