Workshop
De eigen website is voor de meeste organisaties het belangrijkste kanaal in de online communicatiemix, omdat daar conversies als ticketverkoop of nieuwsbriefinschrijvingen plaatsvinden. De meeste organisaties gebruiken Google Analytics voor analyse van de resultaten. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data interpreteert en hoe je Google Analytics integreert in je workflow.
In deze workshop leer je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten. We bespreken hoe je jouw account goed instelt, welke rapportages voor culturele instellingen waardevol zijn, hoe je deze kunt interpreteren en inzetten om verbeteringen aan te brengen en hoe je campagnes kan monitoren. Na de workshop weet je hoe je Google Analytics beter gebruikt en kan benutten om je marketingactiviteiten te sturen.
Tijdens de interactieve workshop wordt de basis behandeld, waarbij theorie en praktijk wordt gecombineerd: je kijkt klassikaal mee met de docent en de praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Analytics account. De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. In totaal zijn er 2 bijeenkomsten: dinsdag 9 en 16 maart 2021 van 9:30 – 13:00 uur.
In deze tijd is het waardevol om in contact te blijven en samen te komen op de verschillende manieren die mogelijk zijn. Mocht bij aanvang van of gedurende de workshop blijken dat fysiek samenkomen tot de mogelijkheden behoort, wordt dat t.z.t. besproken met de deelnemers.
Deze workshop is uitverkocht, plaats jezelf op de of mail naar [email protected].
Deze workshop maakt onderdeel uit van de De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger.
Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt de belangrijke beginselen van Google Analytics: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.
Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren) en gaan we uit van enige voorkennis over het hoe en waarom van webanalyse.
De workshop wordt gegeven door Julian Jonker, Customer Success Manager bij DEA.Amsterdam. Julian is vanaf 2018 werkzaam bij DEA en actief bezig met SEA, Social Advertising, e-mailmarketing en Google Analytics.