Op 12 maart 2015 bestond Theater & Congres Orpheus 50 jaar, een moment dat werd aangegrepen voor een uitgebreide jubileumcampagne. Het theater uit Apeldoorn zette in op verbetering van het imago en verhoging van de klantloyaliteit. Met de marketingcampagne die hiervoor werd uitgezet, deden ze mee aan de Gouden Struis 2015.
Vanuit de missiedoelstelling ‘ Orpheus laten uitgroeien tot de Trots van Apeldoorn’ heeft het theater ter ere van het jubileum een feest georganiseerd voor álle Apeldoorners. Het beoogde effect van een dergelijk groot festijn was het draagvlak vergroten in Apeldoorn en omgeving én een positievere naamsbekendheid.
In december 2014 werd er een 0-meting verricht om het imago, de naamsbekendheid en de profilering van Orpheus onder Apeldoorners te meten. Hieruit bleek dat het niet slecht gesteld was met de naamsbekendheid; maar liefst 98% van de Apeldoorners was al bekend met Orpheus. De connotatie was echter vrij negatief. Vele ondervraagden bestempelden Orpheus als gesloten, niet al te gastvrij en prijzig. Daarnaast werd het omschreven als een bodemloze put. Er zou veel geld in worden gestoken, maar met weinig resultaat. Dit moest veranderen.