Zo vergroten marketing en communicatie de impact van de cultuursector

Manifest over de waarde van cultuurmarketing

#Loopbaan
4 mrt 2024

Marketing en communicatie reiken verder dan reclamecampagnes en leveren meer op dan alleen ticketverkoop. Toch wordt het belang van cultuurmarketing vaak onderschat. De fairPACCT Ketentafel Cultuur Marketing en Communicatie presenteert daarom het cultuurmarketing manifest.

Door de redactie

Fotografie

SPOT / Jasper Bolderdijk

De Ketentafel Cultuur Marketing en Communicatie is een initiatief van Platform ACCT en Cultuurmarketing. Het doel van de Ketentafel is de ontwikkeling van realistische richtlijntarieven voor marketing- en communicatieopdrachten. Aan de Ketentafel Cultuur Marketing en Communicatie zitten zowel freelancers als opdrachtgevers uit de culturele sector, met een brede ervaring in het veld.

Met dit manifest wil de Ketentafel bewustwording over de meerwaarde van marketing en communicatie in de cultuursector vergroten. Het manifest verduidelijkt in zeven punten wat marketing en communicatie betekenen voor de deelnemers, de cultuursector en de maatschappij. Naast het manifest maakte de Ketentafel een whitepaper met zeven inspirerende praktijkvoorbeelden. Deze voorbeelden tonen aan hoe marketing en communicatie in de cultuursector impact maken. De artikelen uit dit whitepaper worden in de komende weken gepubliceerd.

Download het manifest:
Zonder cultuurmarketeer geen publiek, zonder publiek geen cultuur.

 

Deel met anderen?