Wat gebeurt er bij de Telekids Musicalschool?

We week van Ruth Buijvoets

In dit artikel krijg je een kijkje in de week van Ruth Buijvoets die werkzaam is bij de Telekids musicalschool als marketing- en communicatiemanager.

Door De redactie

Fotografie

RDNE Stock project (Pexels)

Na haar studie Leisure Management ontwikkelde Ruth Buijvoets zich verder op gebied van marketing en branding. Haar werkzaamheden begonnen bij FanWork (events & shows) en World Leading Schools Association (zakelijke evenementen). Nu werkt Buijvoets bij Telekids Musicalschool. Inmiddels werkt ze hier zo’n twee jaar als marketing en communicatie manager. Lees in dit fotoverslag meer over haar activiteiten gedurende een werkweek.

Maandag

Tot aan gisteren hebben we negen dagen met een voorstelling in het Spoorwegmuseum gestaan bij de Chuggington doe-dagen. Ik ben er zelf donderdag voor het laatst geweest en mijn collega heeft dit weekend waargenomen. Daarom bespreken we kort na over dit project. Binnenkort volgt een uitgebreide evaluatie met alle betrokken partijen. Dit soort projecten zijn fantastisch: ze geven aan hoe waardevol onze samenwerking met RTL Telekids is. We hebben ons negen dagen lang laten zien aan alle bezoekers van het museum, ze hebben met onze show meegedanst en gezongen waardoor ze onze school konden beleven. Te gek!

Verder start ik onder andere vandaag met de communicatie rondom een nieuwe workshop die eind november plaatsvindt, samen met een bekende The Voice finalist. Het eindresultaat van de workshop is een music video, die via de kanalen van alle betrokkenen wordt gedeeld. Ik krijg tegenwoordig van kinderen vaker de vraag: “komt er iets op Youtube?” in plaats van op televisie… Die mentaliteitsverandering is in mijn ogen erg snel gegaan, maar biedt aan alle kanten mooie kansen.

In de avond werk ik thuis, in mijn vrije tijd, nog aan een HBO studie Online Marketing. Mijn laatst ingeleverde opdracht is nagekeken en ik kijk de antwoorden na. Ik heb 51 van de 54 te behalen punten gekregen, dus ik kan deze week weer vrolijk verder met het volgende onderdeel.

Dinsdag

Mijn ontwerper heeft mijn laatste opmerkingen over een nieuwe set promotiemateriaal verwerkt. Het geheel is binnen en ik ben tevreden, dus bestel ik het nodige drukwerk en plan het in voor online gebruik. Daarom werk ik direct de (online) contentkalender bij met hierin alle projecten en boodschappen. Zo kan ik volgens de planning en strategie blijven werken. Aan content (gelukkig) nooit een gebrek, maar des te meer behoefte aan een bepaalde lijn.

Ik werk met mijn collega, die ook camjo is, aan het video-materiaal: ditmaal van onze bijdrage aan de Telekids Live show bij de Open Studio Dagen van het Media Park. We begeven ons weer even in deze magische omgeving. Geweldig dat we kinderen dit soort ervaringen kunnen geven. Ik heb persoonlijk vooral genoten van onze logo-animatie op 20 meter breed LED scherm: dat wil je toch!

Regelmatig gaan we op pad om beeld ‘op te halen’. Voor sommige video’s schrijf ik de scriptjes, voice-overs, teksten in beeld en duw en trek ik aan de montage tot het communiceert wat we voor ogen hebben.

Woensdag

De hele dag werken we met gezang op de achtergrond van kinderen die in onze geluidsopnamestudio hun intake doen. Er zitten een aantal goede nieuwe stemmen tussen! Met hen nemen we bijvoorbeeld vocalen voor lesmateriaal, clips en cd’s op. De leerlingen zijn afgekomen op oproepjes binnen de school. Dergelijke interne communicatie is voor ons net zo belangrijk als marketing en promotie buiten de school.

Vandaag zet ik vooral alles voort wat al loopt. Dat houdt in dat ik aandacht besteed aan relaties, nieuwe promotiekanalen zoek in bepaalde gebieden, marketing inboek voor de komende periode, materiaal aanlever, met de ontwerper schakel, bloggers benader, schrijf en verzamel voor een website-update en voor de maandelijkse e-mailnieuwsbrief.

Ruth Buijvoets

Er komt via social een foto binnen van een taart die een leerling heeft gemaakt als traktatie voor de groep, met ons logo: wauw!

Donderdag

Ons webbureau heeft e.e.a. aan updates doorgevoerd en ik loop alle inhoud na. De huidige website(s) zijn nu een jaar in gebruik, dus we hebben een goed beeld van wat wel en niet werkt. Over deze doorontwikkelingen ben ik veel met hen in contact.

Ik bespreek met mijn PR-collega, een freelancer, nieuwe insteken om free publicity te creëren. We moeten blijven werken aan onze lokale bekendheid om het maximale uit onze landelijke promotie te halen. Na een heleboel ideeën op elkaar afgevuurd te hebben besluiten we er een paar nachtjes over te slapen. Maar één ding is zeker: er is genoeg werk aan de winkel!

Vrijdag

In de ochtend heb ik een afspraak in Utrecht, dus blijf ik thuis werken. Het betreft een kennismaking met een freelancer die mij in de toekomst ondersteuning kan bieden. Dit soort ontmoetingen vind ik altijd leuk en inspirerend.

Ruth Buijvoets

Ik probeer de kring van freelancers om mij heen te vergroten. Op die manier hoop ik steeds meer nieuwe projecten op te kunnen pakken, zonder dat de doorlopende presentatie van ons merk en de communicatie binnen de school daaronder lijdt. Op het gebied van marketing, communicatie en organisatie kan ik nog nieuwe freelancers onder de sneltoets op mn telefoon gebruiken, dus bij deze: tijd voor nieuwe klussen? Mail of bel voor koffie en kennismaking!