Onderzoeksrapport: is e-mailmarketing een succesvol middel voor meer herhaalbezoek? - Cultuurmarketing

Onderzoeksrapport: is e-mailmarketing een succesvol middel voor meer herhaalbezoek?

19 dec 2017

Naomi Houwertjes studeerde deze zomer af met haar onderzoek naar het inzetten van e-mailmarketing voor het verhogen van herhaalbezoek. Dit spitste zij toe op de Hoornse Schouwburg Het Park, hierna verkort tot Het Park. Deze schouwburg had te maken met teruglopende bezoekersaantallen. Uit de klantdata bleek dat de bezoekers niet vaak genoeg terugkwamen na het bezoeken van een voorstelling. Gezien de effectiviteit van e-mailmarketing als middel om kaartverkoop te genereren en bezoekers goed te bereiken, onderzocht Houwertjes de mogelijk gunstige effecten van e-mailmarketing voor Het Park. Lees in dit artikel de resultaten van haar onderzoek.

Door Naomi Houwertjes

Fotografie

Verder komen...

natuurlijk wil je dat!

En dus is het een heel goed idee om lid te worden. Daarmee help je jezelf en ons vak vooruit.