11 stappen naar een customer journey map - Cultuurmarketing
Luister de podcast 'Over klanten gesproken'

11 stappen naar een customer journey map

podcast
#CRM
12 dec 2018

In deze podcast hoor je welke stappen je kunt nemen om tot een succesvolle customer journey map te komen en voor welke valkuilen je tijdens dit proces moet waken.

Door de redactie

Fotografie

Unsplash

In de podcast bespreken Sydney Brouwer en Kees Kerkvliet (docent van de cursus customer journey mapping) de volgende 11 stappen:

  1. Doel bepalen
  2. Afbakening journey
  3. Persona(‘s) maken/segmenteren
  4. Ondersteuning zoeken
  5. Total Touchpoint Model maken
  6. Doe onderzoek naar en met klanten naar de behoeftes
  7. Keuzes maken en prioriteiten stellen
  8. Redesign van belangrijke touchpoints
  9. Pilot en implementatie
  10. Koppel terug naar je klanten wat je met hun input hebt gedaan en tot welke verbeteringen die heeft geleid
  11. Verandering van cultuur en mentaliteit
Leuk voor je collega