Verslag Cultuurmarketing event inclusieve marketing en communicatie

De rol van marketing en communicatie bij diversiteit en inclusie

Hoe kunnen marketing- en communicatieprofessionals bijdragen aan het divers, inclusief en gelijkwaardig maken van cultuur? In dit artikel de belangrijkste learnings van het Cultuurmarketing event over inclusieve marketing en communicatie.        

Door Jet Wiechers, Noor Sloterdijk, Hilde Smetsers & Patricia Liplijn
Werkzaam bij Code D&I en Cultuurmarketing
Fotografie

Ebru Aydin

 

Inclusie is een proces, en geen eindpunt. Daar trapt Rebecca Sigmond, directeur-bestuurder van het Huis Utrecht, het Cultuurmarketing event op 15 juni 2023 over inclusieve marketing en communicatie mee af. Zij geeft aan dat de deelnemers nieuwsgierigheid, inspiratie en vooral ongemak moeten ervaren; het is ongemak dat zorgt voor groei.

Wat is de ‘beste’ kandidaat?

Nadine Ridder heeft een achtergrond in marketing en media en schreef voor Platform Innovatie in Marketing het trendrapport ‘Inclusiviteit is niet voor iedereen’. Ze vertelt in haar keynote presentatie dat zij als bicultureel persoon geboren is met een inclusieve bril, ze weet hoe het is om nooit ergens volledig bij te horen.