Hoe de inzet van Google Ad Grants bijdraagt aan groei

Hoe Slot Loevestein hun online vindbaarheid optimaliseert

#Online marketing
21 nov 2016

Slot Loevestein staat met haar 115.000 bezoekers per jaar in de top 30 van de nationale musea en in de top 5 van Gelderse musea. Het aantal websitebezoekers is in één jaar met 40% gegroeid. Hoe zij dat voor elkaar kregen? Google Ad Grants heeft hier een grote rol in gespeeld.

Door redactie


Pixabay (Pexels)

Google Ad Grants is een advertentietegoed dat Google gratis toekent aan non-profit instellingen. De ‘standaard’ grant betreft een tegoed van 120.000 USD (ca. €106.500), de Google Grantspro is 480.000 USD (€425.500) waard. Hoe kunnen culturele instellingen aanspraak maken op dit advertentietegoed voor online adverteren? Hanneke Laroo (sales & marketingmanager Slot Loevestein), Janique Smeets en Rui Guerra (projectbureau INTK) gaven een presentatie over de Google Ad Grants tijdens de Museum Vakdagen in Eindhoven op 24 mei 2016.

Website als informatieverstrekker