Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in onze privacyverklaring.
Noodzakelijk
Functionele cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert en op jouw voorkeuren kan worden ingesteld.
Google Analytics
Bezoekersstatistieken en gebruik van de website worden anoniem gemeten en verzameld.
Matomo
Bezoekersstatistieken en gebruik van de website worden anoniem gemeten en verzameld.
Hotjar
Een online gedragsregistratietool die de activiteit op de website en gebruikersgegevens anoniem verzamelt en in kaart brengt voor analyse.
YouTube
Noodzakelijk voor het tonen van YouTube video’s. Klikgedrag, bekeken video’s en eigen voorkeuren worden verzameld voor een gepersonaliseerde ervaring en tonen van relevante advertenties.
Facebook
De Facebook pixel wordt gebruikt om advertenties te plaatsen die voor jou interessant kunnen zijn en de inzet van marketinginspanningen te evalueren.
De kracht van influencer campagnes in de merkstrategie van Stedelijk Museum
23 feb 2016
In de zomer van 2014 stapte Karin Sommerer over van de Stadsschouwburg Amsterdam naar het Stedelijk Museum. In haar werk als hoofd marketing van grote kunst- en cultuurinstellingen ervaart ze dagelijks dat kunst en cultuur verrijkt. Vanuit die overtuiging ging ze ook bij het Stedelijk Museum aan de slag: “Het is niet zo dat je als marketeer een gat in de markt ontdekt en dat gaat invullen. De uitdaging is juist dat datgene waar je gepassioneerd over bent aan de man weet te brengen.”