Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in onze privacyverklaring.
Noodzakelijk
Functionele cookies zorgen ervoor dat de website goed functioneert en op jouw voorkeuren kan worden ingesteld.
Google Analytics
Bezoekersstatistieken en gebruik van de website worden anoniem gemeten en verzameld.
Matomo
Bezoekersstatistieken en gebruik van de website worden anoniem gemeten en verzameld.
Hotjar
Een online gedragsregistratietool die de activiteit op de website en gebruikersgegevens anoniem verzamelt en in kaart brengt voor analyse.
YouTube
Noodzakelijk voor het tonen van YouTube video’s. Klikgedrag, bekeken video’s en eigen voorkeuren worden verzameld voor een gepersonaliseerde ervaring en tonen van relevante advertenties.
Facebook
De Facebook pixel wordt gebruikt om advertenties te plaatsen die voor jou interessant kunnen zijn en de inzet van marketinginspanningen te evalueren.
Chassé Theater en Parkstad Limburg Theaters (PLT) ontwikkelden beide naar aanleiding van de coronacrisis een nieuwe verkoopstrategie: kort op de bal spelen om teleurstelling bij bezoeker te voorkomen.
We sturen iedere twee weken een nieuwsbrief met interviews, praktijkverhalen en de
nieuwste vacatures. Schrijf je in, dan krijg jij ‘m ook.
2. Communicatie in crisistijd
Hoe laat je bezoekers ervaren dat een cultuurbezoek veilig is? En hoe ga je om met alle communicatie over tijdelijke sluitingen en openingen? Cultuurmarketing sprak met het Concertgebouw, Imagine IC, Museumplein Limburg en PAARD.
Marketeers zijn vaak op zoek naar de juiste segmentatiestrategie om de communicatie effectief vorm te geven. Bezoekmotieven lijken theoretisch een mooi uitgangspunt om echt klantgericht te segmenteren. Maar hoe pak je dat nu aan?
Cultuurmarketing sprak tijdens een online event met Fenno Verdaasdonk (Pakhuis de Zwijger), Martine van Duijn (IDFA) en Tom Bonte (Ancienne Belgique) over de toekomst van livestreaming. In dit verslag lees je de belangrijkste conclusies.
6. Amare: het cultuurhuis van en voor heel Den Haag
Amare is het langverwachte nieuwe huis voor cultuur, educatie, events en ontmoeting in Den Haag. Na een langdurige aanloop is de bouw bijna voltooid en staat de officiële opening in september gepland.
Darija Kalkan werkt sinds maart 2020 als manager marketing en communicatie bij het Stedelijk Museum Amsterdam. Een droombaan, waarbij zij de inhoud voorop stelt om het merk Stedelijk nog sterker te maken.
Hoe zorg je ervoor dat je aanbod goed is afgestemd op je bezoekers als je over het merendeel van hen onvoldoende weet? Bibliotheek Eemland onderzocht het en ontwikkelde drie nieuwe proposities voor drie doelgroepen.
Maurice Seleky zet met zijn nieuwe functie als hoofd Communicatie en Marketing bij het Amsterdam Museum in op drie pijlers: een nieuwe positionering, de publieksprogrammering en een sterk team.
Culturele instellingen staan tegenwoordig voor een belangrijke strategische vraagstelling: wat is de rol van TikTok binnen hun marketingstrategie? Ter inspiratie vind je hier 5 voorbeelden van culturele organisaties die pionieren op TikTok.