Top 5 must reads van 2021 - Cultuurmarketing
Wat mag je niet gemist hebben?

Top 5 must reads van 2021

Persoon achter diens laptop, met potlood in diens mond. Kijkt nieuwsgierig naar het scherm.
13 dec 2021

Het einde van 2021 nadert. Welke artikelen van afgelopen jaar moet je echt gelezen hebben? De redactie zette ze voor je op een rijtje.   

Door de redactie

Fotografie

Pixabay

1. Validisme in de cultuursector

null

Langzaam genereert het begrip ‘validisme’ meer bekendheid in Nederland en de cultuursector. Maar wat is validisme en wat kun je zelf doen om deze vorm van uitsluiting tegen te gaan?

Lees het hele artikel.

2. Sleutelen aan het fundament van je merk?

De naam van een organisatie is het fundament van een merk en het publiek bouwt er gedurende de jaren allerlei associaties mee op. Toch zijn er nog altijd culturele organisaties die opmerkelijke naamswijzigingen doorvoeren. Wat drijft hen om zo’n grote stap te nemen?

Lees het hele artikel.

 

Niets missen?

We sturen iedere twee weken een nieuwsbrief met interviews, praktijkverhalen en de nieuwste vacatures. Schrijf je in, dan krijg jij ‘m ook.

3. TikTok: geen kwantiteit, maar kwaliteit

Tiktok groeide het afgelopen jaar uit tot één van de grootste social media platforms. Op de app worden korte filmpjes geüpload en gebruiker krijgen via het algoritme op hun ‘For You Page’ filmpjes die aansluiten bij hun interesses. Een Tiktokker, het Rijksmuseum en marketing agency leggen uit welke kansen de app biedt voor de culturele sector.

Lees het hele artikel (exclusief voor leden).

4. De toekomst van online aanbod

IDFA Sfeerfoto Opname Livestreaming

In de cultuursector bleek de pandemie een ware aanjager voor online programmering te zijn. Hebben online programma’s een uiterste houdbaarheidsdatum of wordt hybride aanbod de nieuwe norm?

Lees het hele artikel.

5. Taskforce Publieksdata op het verkeerde spoor?

Als een collectief systeem het uitgangspunt is, bereikt de Taskforce Publieksdata dan het doel om publieksbereik in de culturele sector te optimaliseren? Anna Elffers en Sara Oomen uiten hun twijfel en verleggen de focus naar de behoeften van makers en culturele instellingen zelf.

Lees het hele artikel.

Interessant voor anderen?