Top 5 must reads van 2021

Het einde van 2021 nadert. Welke artikelen van afgelopen jaar moet je echt gelezen hebben? De redactie zette ze voor je op een rijtje.
2. Sleutelen aan het fundament van je merk?
De naam van een organisatie is het fundament van een merk en het publiek bouwt er gedurende de jaren allerlei associaties mee op. Toch zijn er nog altijd culturele organisaties die opmerkelijke naamswijzigingen doorvoeren. Wat drijft hen om zo’n grote stap te nemen?
3. TikTok: geen kwantiteit, maar kwaliteit
Tiktok groeide het afgelopen jaar uit tot één van de grootste social media platforms. Op de app worden korte filmpjes geüpload en gebruiker krijgen via het algoritme op hun ‘For You Page’ filmpjes die aansluiten bij hun interesses. Een Tiktokker, het Rijksmuseum en marketing agency leggen uit welke kansen de app biedt voor de culturele sector.
5. Taskforce Publieksdata op het verkeerde spoor?
Als een collectief systeem het uitgangspunt is, bereikt de Taskforce Publieksdata dan het doel om publieksbereik in de culturele sector te optimaliseren? Anna Elffers en Sara Oomen uiten hun twijfel en verleggen de focus naar de behoeften van makers en culturele instellingen zelf.