Hoe concertpodia omgaan met de verkoop van seizoen 21-22

Wat te doen in het nieuwe muziekseizoen?

Afbeelding TivoliVredenburg Sfeerfoto Bachvereniging door Juri Hiensch

Met een toenemend aantal vaccinaties en daarmee het einde van de coronapandemie in zicht vragen veel podia zich af wat de juiste strategie is voor het nieuwe (klassieke) muziekseizoen. TivoliVredenburg en Concertgebouw Brugge vertellen hoe zij de kaartverkoop van seizoen 21-22 aanpakken.

Door de redactie

Fotografie

Juri Hiensch, Sightways & Filip Dujardin

Door de aanhoudende onzekerheid die de coronapandemie met zich meebrengt, is het voor culturele instellingen moeilijk strategie bepalen. Is het nog mogelijk om een geheel seizoen te plannen? Of is het beter om kort op de bal te spelen?

Begin februari 2021 sprak Cultuurmarketing met Chassé Theater en Parkstad Limburg Theaters over de verkoopstrategie van het nieuwe theaterseizoen.

Ditmaal zijn twee prominente concertzalen aan de beurt: Concertgebouw Brugge en TivoliVredenburg. Beide organisaties vertellen hoe zij omgaan met het klassieke muziekseizoen 21-22.