Sinds 2016 werk ik als social media manager bij het . Ik zet mij dagelijks in om zoveel mogelijk mensen te verrijken en inspireren met het leven en werk van Vincent van Gogh. Als toegepast psycholoog kijk ik vanuit menselijk gedrag naar social media. Daarbij houd ik mij bezig met vragen zoals waarom iemand een bericht liket en waarom de ander weer een bericht deelt. Doordat ik het gedrag snap, kan ik hier op inspelen. Vanuit mijn psychologische kennis stimuleer ik de volgers van het Van Gogh Museum om nóg meer engagement aan te gaan met onze social media kanalen.
De case die ik heb ingestuurd, is het thematisch werken op social media. In 2018 heb ik deze strategie voor social media content ontwikkeld. Na een jaar contentproductie merkte ik namelijk dat ik in herhaling begon te vallen. Met maandelijkse thema’s, zoals ‘Van Gogh bloeit’ in mei en ‘Van Gogh reist’ in augustus, brengt het team waarin ik werk consistentie aan in de online communicatie. De thema’s werken als kapstokken om Vincents verhaal elke maand opnieuw uit te vinden. Zo blijft Vincent relevant voor onze internationale fanbase. Het team waarmee ik dit doe, is interdisciplinair. Zo wordt de kennis die in de organisatie in veelvoud aanwezig is gecombineerd om de beste content te maken.
Al vanaf kleins af aan heb ik een grote liefde voor kunst. Toen mijn moeder aan mij als tienjarige vroeg wat ik wilde doen tijdens een dagtrip naar Amsterdam, hoefde ik niet lang na te denken: “naar het Van Gogh Museum.” Het voelt dan ook als meant to be dat ik er nu werk.