De Cultuurmarketing Awards vinden iedere twee jaar plaats. De prijzen stimuleren en belonen creatieve, innovatieve en effectieve marketingcases waar marketeers van binnen en buiten de sector veel van kunnen leren.
Tijdens de laatste editie van de Cultuurmarketing Awards op werden in Pakhuis de Zwijger persoonsgebonden prijzen uitgereikt aan marketeers en jonge marketingtalenten die in coronajaar 2020 voor innovatie in hun organisatie hebben gezorgd. Publiek thuis kon live meekijken hoe twee marketeers werden gekroond tot ‘Cultuurmarketeer van het jaar’ en de Young Talent Award in ontvangst werd genomen.
De uitreiking van de voorlaatste editie vond plaats op in TivoliVredenburg. Er werden die dag vier prijzen uitgereikt: de Merk & Loyaliteit Award voor lange termijn merkstrategiecases, de Campagne Award voor effectieve, creatieve en innovatieve marketingcommunicatiecases, de Young Talent Award aan een marketingtalent onder de 30 jaar en de Publieksprijs voor de case die de meeste stemmen wist te vergaren onder het aanwezige publiek (300+ cultuurmarketingprofessionals).
De tweede editie vond plaats op in Het Huis Utrecht. Binnen de Branddoctors Merk & Experience Award was de jury op zoek naar merkcases waarbij het cultuurmerk aansluit op de tijd waarin wij leven en de klant centraal staat. Binnen de Centercom Campagne Award was de jury op zoek naar inspirerende en effectieve marketingcommunicatiecampagnes. Tot slot werd er een Publieksprijs uitgereikt.